søndag den 25. august 2013

Jeg prøver at tage HÅND om kunsten...

Året er begyndt 12. august på Århus Kunstakademi.

Fantastisk! Jeg går nu på fagskole, og det er så inspirerende. Indtil videre går jeg på den grafiske linje - altså alt det, der handler mest om tryk af forskellig slags.

Der er taget hul på to ting: ætsninger i kobber og en af de store gamle banebrydende renæssancekunstnere Albrecht Dürer . Det hænger fint sammen, for en stor del af hans arbejde var faktisk grafik.
File:Dürer rhino full.pngHer hans skønne næsehorn...

Vi studerer så hans teknikker, bl.a. i forbindelse med studier af hænder
Læseren kan her erfare at jeg er venstrehåndet...

Jeg er blevet så bidt af det med hænder, at jeg nu via Facebook og egen fotografering er i besiddelse af mindst hundrede hænder varierende fra 1/2 år op til 90 år!

Jeg kender ikke præcist mit endemål endnu - men pusler både med tegninger, billedbehandling og tekster om hænder.
 Genboens hånd, tegnet og fotobehandlet (Photoshop og Superphoto) a la gammel tid
Egen hånd via App'en MegaPhoto

Hele processen med HÅND er så mit eget projekt.

Egentlig kommer vi til at lave en parafrase over Albrecht Dürer, altså et værk, som er Dürers, men hvor vi tolker noget nyt ind.








Ingen kommentarer:

Send en kommentar