søndag den 19. maj 2013

Fortiden længe leve!

Mange fortidstanker har længe syslet i mit hoved.

Dels har jeg lavet projekt som afslutning på første år på Kunstakademiet (Erindringslandskaber).

Dels har jeg i længere tid varmet op til en erindringstekst om barndom og ungdom beregnet til børn og børnebørn - belært af egen erfaring i forhold til alle de spørgsmål, jeg ikke huskede at få stillet mine forældre, mens de levede.

Ad kringlede veje nåede jeg så frem til at bruge Facebook for at se, om jeg kan finde de klassekammerater, som jeg skiltes fra for snart 50 år siden.
I sin tid kom jeg faktisk på Facebook for at finde mine gymnasiekammerater. Det lykkedes, og vi holdt 40-års jubilæum sammen i 2009. Så sjovt! Bl.a. viste det sig, at vi holdt sammenkomsten på klasselærerens og en kammerats 40 års bryllupsdag. Det var virkelig noget særligt :-)
1967 (jeg sidder som nummer to fra venstre i forreste række)


 2009 (jeg står bagest i midten i en lys kjole)


Jeg har nu fundet en side, der vist nærmest hylder den landsby på Sjælland, som jeg er opvokset i. Jeg har lagt billeder - klassebillede, luciaoptogsbillede og konfirmationsbillede - ud. Og vupti, er der begyndt at ske noget.

 ca. 1960 (jeg sidder som nummer 4 fra venstre i midterste række)

Foreløbig er der sporet 8 samt min klasselærer, som var en stor kapacitet. Fantastisk!

Også min barndoms veninde - med ring og det hele - er dukket op, så nu er vi venner, ligesom jeg er blevet venner med en anden god kammerat.
 ca. 1961

Annelise var rigtig spejder, så det legede vi så en gang imellem. Det er mig til venstre...

1 kommentar:

  1. Jeg tror det er noget med vores alder der gør at man bliver interesseret i sin barn/ungdom
    Sammen med en gammel klassekammerat fik jeg samlet næsten hele Realklassen for nogle år tilbage og det var så meningen at der var nogle andre der skulle tage tråden op efter 10 år. Det blev aldrig til noget Men sådan går det jo ofte
    Jeg har i dag sparsomt kontakt til et par stykker.
    Men det var rigtig sjovt at dem igen .. og det sjoveste var egentlig at man syntes de andre så SÅ gamle ud... thi hi

    SvarSlet