søndag den 7. april 2013

Vintersysler på Kunstakademiet

Til min store ærgrelse er vi i gang med årets sidste tegnefase.
Jeg synes, jeg har lært meget..... men ønsker vist oceaner af tegneundervisning.
Tegningen herunder er fremstillet med lutter skraveringer.
Draperet stof og papkasse

Lige efter vinterferien arbejdede jeg med at gøre konkret til abstrakt.
Jeg valgte et fint billede af udsnit af et gammelt oliventræ.
Forskellige skitser kom til at danne basis for et broderi på et meget gammelt pudebetræk. Der er brugt moulinégarn, mohair, pladegarn og vævegarn til broderiet.

Siden har vi arbejdet med Spejlinger i bymiljø.
Min medstuderende og jeg valgte at bruge byens vinduesruder og Århus Å som spejle. Det kom der mange sjove resultater ud af. Både vinduer og vand giver mange spændende forvridninger.
Vi anvendte Photoshop for at give forskellige effekter og muligheder.
Vinduesspejlinger langs Århus Å
Vinduescollage (originaltryk A2)
Udsnit af vindue på lærred med efterfølgende broderi. Fotografiet er overført vha sampling.

Efter lidt arbejde med laveringer i næste uge og en kunsttur til København skal vi i gang med den afsluttende årsopgave, som er ukendt på nuværende tidspunkt.





Ingen kommentarer:

Send en kommentar