torsdag den 2. august 2012

Sommerspots

Ferien er stille og roligt ved at sive ud til siden.
Jeg skal nu ikke brokke mig, for det sidste år har jeg ikke været tynget af arbejde, men øvet mig på mit nye livskapitel.
Sommeren har været fyldt med de små nære ting. Allerførst børnebørnene :-D

Vejret har nok ikke generet mig særligt, jeg mener: jeg har jo bare indrettet mig.
Og for eksempel set skønheden i haven efter regn...

Strikke kan jeg efterhånden under mange forhold - i godt vejr på rosenbænken ellers i sofaen, men også som passager i bilen...
Nærbillede af min plaidigan (krydsning mellem plaid og cardigan :-)) .... snart færdig, så der kommer et indlæg til den tid

Vi besøgte en god veninde i Helsingør nogle dage. Strik i bilen. Og vejret viste sig fra alle sider...
På Helsingør Havn ved Kulturværftet har de fået denne glatte og noget skinnende yngling...
Senere skiftede vejret  igen igen, men samtidig meget smukt.

I et sandt skybrud måtte jeg lige snuse i Spinderiet på Skjoldvej, mange dejlige garner. Her købte jeg lidt på udsalg.
Vel hjemme igen planlagde vi en lynvisit i Lübeck. Der var vi så heldige med vejret, at vi savnede aircondition på hotellet, der i øvrigt lå centralt lige ved siden af...
... den gamle vinde og skæve byport (konkurrent til tårnet i Pisa)
Lübeck er en gammel hansestad, så der er rigtig mange fine gamle huse
Min ene datter er forfalden til marcipan fra Lübeck (ikke lige min smag), men butikken er meget charmerende med alskens sager gjort i marcipan

Gåture er ikke mine bens største hobby, men så må man jo indrette sig. Selv om der var meget varmt, er der jo grænser for, hvor meget koldt jeg kan bælle. Så jeg fandt en kølig, rolig kirke med gode synsindtryk, hvor jeg fik tegnet - det har jeg forsømt lidt her i sommer
I skal dog slippe for at se mine streger denne gang, derimod blev jeg lidt betaget af disse tændte lys

Jeg fandt to garnbutikker,  jeg måtte snuse i.
Wolle und Hobby (har webbutik) - en slags tysk Panduro, dog med meget garn. Måske et paradis for strømpegarnselskere, der var i hvert fald meget. Desuden så det ud som om, at de havde alle garner fra Lang.
Senere var jeg i Wollkorb Ursula Lüthje i Hüxstrasse, lille men fint udvalg. Der fandt jeg noget Denim Cotton Recycled fra Lang på udsalg - så det måtte jeg lige eje :-)

1. august havde vi det hyggeligste - og forbavsende velbesøgte ferietiden taget i betragtning - møde i strikkefælleskabet "På pinde og nåle". Der blev strikket, snakket, givet gode råd, grinet, snakket og strikket igen.
Og de søde mennesker kommer med dejlige sager: en bog, der kan hjælpe med konstruktion af strikkeemner, en fin lille plante og kagen ikke at forglemme. Ellen kan noget med smør :-D

13. august begynder jeg så endelig som studerende på Århus Kunstakademi. Nøjjjjjh, hvor jeg glæder mig :-)

3 kommentarer:

  1. Tak for en hyggelig nørdeaften ;-)
    Sikke dejlige bileder fra en sommer med tålelige temperaturer
    Kh
    Jytte

    SvarSlet
  2. Hvor har du taget nogle fine billeder. Hvilket kamera bruger du?

    SvarSlet
  3. iPad - tak, jeg synes nemlig også den fungerer rigtig godt :-)

    SvarSlet