søndag den 18. marts 2012

"Ukendte" eller glemte projekter... eller kan du stikke den?

Jeg ved,  jeg ikke er den eneste!
Det lader til, at jeg som regel har 8-10 håndarbejder i gang ad gangen. Det har jeg accepteret. Så er der noget til enhver lejlighed og grad af opmærksomhed.

Jeg har vist også lidt "ældre" sager liggende, f.ex. flere påbegyndte sokker (mest udtryk for trangen til håndarbejde, men mange blev skam også fuldført).

Den følgende sag har mere ultimativ karakter, fordi den næsten kan placeres rent "historisk".

For halvandet år siden skulle vi renovere vores vandskadede pulterkammer i kælderen.

Her dukkede den dejligste blåstribede bomuldstrøje op, der mangler kun noget af et ærme.
Nå skidt pyt! Det kan ikke tage mange øjeblikke at gøre den klar - og der er go' tid, knægten (andet barnebarn) er kun tre måneder og vil nok være ca. 5 år, før han kan passe den.

Trøjen var sammen med en hjemmesyet blåternet spencer et sæt til min da 6 år gamle ældste datter.
Så strikkeret må ha' stået på i (hold nu fast) 1984.

God garnkvalitet, der ikke sådan går til...
:-)

2 kommentarer:

  1. He, he, jeg har lige i dag fundet en strikket bluse på loftet, som jeg begyndte på i 1993. Faktisk havde jeg glemt alt om den, men bladet med opskriften vidner om tidspunkt for påbegyndelse :o) Jo, jo, jeg kender alt til at have gang i mange projekter på samme tid :o)

    SvarSlet
  2. Thi hi kender det godt Men mit ældste strikketøj er vist kun 3-4 år gammelt. Hver gang jeg har haft det fremme og kikket på det kan jeg ikke lige finde ud af det eller overskue det .... og så kommer det op på hylden igen ... lige nu er min undskyldning at det ikke er vinter mere og så kan den godt ligge et halv år mere ;o)

    SvarSlet