onsdag den 27. juli 2011

Om at have tålmodighed

I oktober 2010 besluttede jeg, at vores to røde sofaer skulle have et mere farverigt slumretæppe end de to nydelige råhvide uldne plaider.
Så jeg fandt (og købte supplerende) masser af garn i strømpegarnstykkelse i vekslende uldne kvalitetermed forskellig stoflighed. Farverne var hvide, grå og røde. Helt bevidst skulle striberne ikke gentages i fast mønster, men måske spille lidt mere op til hinanden.
Selve bølgeteknikken googlede jeg.
Hen over vinteren hæklede jeg på det i tide og utide. Ind imellem havde jeg også andre projekter på bedding. Og jeg havde besluttet mig for, at det her måtte få lov til at tage tid.




Jeg mente jeg havde taget højde for den bredde (!), tæppet ville få, når nu bredden ville blive påvirket af teknikken (det gør det færdige arbejde smallere). Men det var åbenbart ikke helt nok. Så jeg har besluttet mig for at hækle langs siderne - formentlig i et begrænset farvevalg fra paletten, ellers bli'r det nok for uroligt at se på.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar