lørdag den 30. juli 2011

Filtet strik 1

I december 2010 var familien på julemarked i Den Gamle By i Århus. Stærk julestemning, for det var tem'lig koldt og der lå den fineste julesne.
Således forfrossen trak vi ind i flere af de juleåbne boder og forretninger. Her fandt jeg de sødeste filtede hjemmesko til mit barnebarn - dem måtte jeg ha'!




Vel hjemkommet studerede jeg dem nøje: de måtte kunne laves. Ergo googlede jeg og fandt mange sider, der ku' bruges. Der kom nu en forsøgsperiode. Heldigvis huskede jeg at vaske de strikkede hjemmesko (størrelse rigtig store!) ved ret svag varme - det er jo svært at gøre dem større, hvis uheldet er ude...
Samtidig var min nysgerrighed for dominostrik vækket. Jeg lånte en bog på biblioteket - og kunne hurtigt se, at den måtte jeg helst eje. Og så købte jeg det vist nok sidste eksemplar hos Vanggaards efterfølgere i Århus. Der er godt nok mange fine sager i!

1 kommentar:

  1. Super super flotte, kan du overtales til at dele opskriften?

    Venlig hilsen Dorthe
    rs@rjz.dk

    SvarSlet